De economische bedrijvenweek Tilburg is een jaarlijks terugkerend recruitment evenement, dat wordt georganiseerd door een studentenorganisatie gelieerd aan de Universiteit van Tilburg. Tijdens deze week verzorgen managers, professionals en consultants van 75 grote organisaties in Nederland – waaronder ABN AMRO, Aegon, Randstad en ING – verschillende evenementen gericht op de werving van studenten.
De website oogt fris maar zakelijk en onderstreept het eigentijdse karakter door de integratie van diverse sociale media. Zo worden feeds die op het officiële Twitteraccount van de EBT zijn geplaatst direct op de homepage weergegeven. De Facebook pagina van de EBT is hier tevens aan gekoppeld, waardoor Facebook leden direct vanaf de site op de “I like this” knop kunnen drukken. Verder kunnen alle pagina’s en evenementen met één muisklik worden gedeeld op Hyves, Facebook, Twitter en LinkedIn, en wordt het officiële promofilmpje van de EBT ingeladen vanaf Youtube.
Beheerders hebben de mogelijkheid tot het aanmaken van bedrijfsprofielen voor de participerende bedrijven. Dit profiel omvat inloggegevens en toegang tot een afgeschermd deel van de maatwerkapplicatie, maar ook weergave van standaard gegevens en een bedrijfslogo.
Het is voor de beheerders ook mogelijk om evenementen aan te maken en deze te koppelen aan een specifieke locatie, een tijdstip en de betreffende bedrijven. Geregistreerde studenten kunnen zich hiervoor dan aanmelden. De belangrijkste stap is echter om aan te geven of zij wel of geen Nederlands spreken, op basis waarvan de juiste evenementen worden getoond. Op die manier wordt voorkomen dat ze op een Nederlandstalig evenement terecht komen zonder dat ze de taal spreken. Bij sommige evenementen is het verplicht voor de student om aanvullend een motivatie bij de aanmelding toe te voegen. Bedrijven kunnen dit voor aanvang van het evenement doornemen en selecties maken. Na dit proces kunnen er roosters worden gemaakt door de beheerders en bestaat er een mogelijkheid om studenten op te hoogte te houden d.m.v. Een nieuwsbrief en/of smsjes.
Omdat het natuurlijk werk van een machine blijft, hebben de beheerders de mogelijkheid om ná de roostering handmatig wijzigingen door te voeren, door per dag studenten van het ene evenement naar het andere te slepen. De wijzigingen die zij doorvoeren worden meteen getoond in het persoonlijke rooster van de ingelogde studenten, dat zij ook in PDF formaat kunnen uitdraaien. Op die manier is altijd een real-time overzicht te zien voor alle betrokkenen, hetgeen de communicatie aanzienlijk stroomlijnt.
Net als in de meeste andere applicaties die door Mennes Creative zijn opgeleverd hebben de beheerders de volledige vrijheid in het aanmaken van pagina’s, menuitems en bestanden. Ook kunnen zij handmatig lijsten met opties aanmaken, die bijvoorbeeld in drop-downs worden getoond.
Met deze webapplicatie heeft Mennes Creative aangetoond in staat te zijn om schaalbare maatwerkplatformen te ontwikkelen waar duizenden gebruikers tegelijkertijd gebruik van kunnen maken. Daarnaast is de koppeling met de studentendatabase van de Universiteit van Tilburg een voorbeeld bij uitstek van de mogelijkheden tot integratie van onze software met bestaande systemen.
Het volledig automatiseren van de roostering op basis van diepgaande algoritmes onderstreept het feit dat wij geen uitdaging uit de weg gaan en procesverbeteringen kunnen doorvoeren voor ieder type organisatie of activiteit – ongeacht de complexiteit van het vraagstuk.
Bent u ook benieuwd hoe de online maatwerkapplicaties van Mennes Creative tot procesverbeteringen en verhoogde efficiëntie binnen uw organisatie kunnen leiden, doordat wij op innovatieve wijze gebruik maken van de mogelijkheden die het internet te bieden heeft? Vraag dan nu een geheel vrijblijvende brainstorm sessie aan met één van onze experts!